V úterý 27. 6. u nás probělo v pořadí už druhé Digitální úterý, tentokrát na téma employer branding a digitální HR. Opět jsme byli plně obsazení, a dokonce jsme museli kvůli kapacitě účastníky odmítat. Doufáme, že jim to příště vynahradíme. Děkujeme všem, kteří dorazili!

loga-digitalni-utery

digitalni-uteryKdo přednášel tentokrát? Naše pozvání přijala Jana Samšuková z KPMG, která se stará o atraktivitu značky pro potenciální zaměstnance, a povyprávěla na téma employer branding a využití Instagramu pro HR. Účastníci si odnesli například tyto poznatky:

Jaké jsou největší problémy firmy řeší ohledně HR:

  • špatně definované EVP
  • špatně vypočítané/definované cílové skupiny – investujte čas do poznání ideálního kandidáta (co je to za typ člověka, o co se zajímá, jak by mohl zapadnout do existujícího týmu)
  • neví, co měří (KPI) – určete si jasné cíle a pravidelně vyhodnocujte výsledky
  • HR a marketingové týmy si nerozumí – je dobré dát hlavy dohromady a spolupracovat, markeťáci získají zajímavý obsah pro sociální sítě a HRisti kvalitnější kandidáty
  • špatné náborové inzeráty – pozor na gramatické chyby, ušijte inzeráty na míru kandidátovi, mluvte jazykem vaší značky, ukažte budoucí kolegy

Pak přišla pratická část, kdy hosté dostali inzeráty, které měli za úkol vyhodnotit a prodiskutovat. Tímto praktickým cvičením si zlepšili znalosti ohledně toho, co funguje a co ne. Vyzkoušejte si je také! Stáhněte si dobrý a špatný inzerát.

Na co si dát pozor na Instagramu:

  • nekvalitní fotky – je dobré si dát záležet na úpravě fotek
  • fotky zezadu v zasedačce – taková fotka člověku nic neřekne, lepší je fotit tváře a reakce, zachytit emoce
  • fotky z fotobanky – nejsou autentické, ukažte reálné lidi v přirozeném prostředí vašich kanceláří
  • text v obrázcích – text je lepší nechat do popisku
  • koláže – je lepší používat galerii (lze takto publikovat až 10 fotek)
  • rozházený grid (okraje)
  • nejednotná vizuální identita – je dobré upravovat fotky jedním stylem a mít téma, které se promítá do všech fotek
  • #Nicnerikajici #hashtag #za #kazdym #slovem – hashtagy používat pouze relevantní a s rozmyslem
  • různá témata, bezmyšlenkovité postování – je dobré, aby to měl 1 člověk na starosti

digitalni-uteryDále přednášel náš Michal na téma Digitální HR a našim hostům předal například tyto tipy:

  • zapomeňte na generické necílené inzeráty na portálech – facebookovou reklamou zacílíte na vhodné kandidáty
  • soustřeďte se na vizuály, ne na text – mozek vnímá až 90 % vizuálních informací, zpracování textu je 60.000x pomalejší
  • bannery jsou mrtvé, CTR je 0,1 % (bannerová slepota) – efektivnější jsou příspěvky na sociálních sítích
  • budujte osobní brand online – lidé rádi následují leadery
  • zapojte zaměstnance z firmy do marketingových aktivit, udělejte z nich ambasadory vaší značky – nejlepší taktika pro budování brandu firmy a získání pozornosti lidí
  • běžný uživatel tráví 2-2,5 hodiny na sociálních sítích – mnohem více času, než lidé tráví na pracovních portálech či cíleném hledání
  • je stejný boj o zákazníky jako o zaměstnance
  • nábor přes online je efektivnější, protože se dá měřit a přizpůsobovat získaným datům

Naši hosté tentokrát obdrželi dárky od VímVíc a Park Holiday, kterým touto cestou velice děkujeme. Od VímVíc si odnesli slevovou poukázku na kariérní profil pro jejich firmu. Tento profil pomáhá firmám získat vhodné kandidáty na sociálních sítích. Od Park Holiday si pak odnesli poukaz na 1000 Kč na návštěvu jejich luxusního komplexu v Benicích. Náš tým se tam byl podívat a náramně jsme si to užili!

Jak to vypadalo na druhém Digitálním úterý? Podívejte se na galerii:

Doražte příště!

Druhé Digitální úterý je tedy za námi a už plánujeme to další. Pokud máte zájem dorazit, zapište si do kalendářů datum 25. 7. a nezapomeňte sledovat naše sociální sítě a web, kam dáme už brzy vědět témata workshopů.

Nechte nám na sebe kontakt a dozvíte se o dalším Digitálním úterý jako první!

Written By

Lenka Šilhánová

Lenka je Community Manager ve Stariu a stará se o tvorbu obsahu na sociální sítě, které pro ni nejsou jen prací, ale i koníčkem. Už roky se věnuje kreativní tvorbě, především blogování, focení a tvorbě videí.